Hjerteforeningen Bornholm

AFLYST p.g.a Covid – 19 situationen Håb, alvorlig sygdom og livskvalitet

Torsdag den 1. oktober, kl. 19.00 i Åkirkebyhallernes mødelokaler 1 og 2.
Med Niels Christian Hvidt, der er theol. Dr., professor i eksistentiel og åndelig omsorg: tro, håb, mening og videnskab.

I kirken møder vi præsen, der giver tro og håb; på hospitalet møder vi lægen, der repræsenterer videnskab. I aftenens foredrag kloner vi de to.
Kan tro og videnskab berige hinanden?
Kan tro flytte bjerge, så mennesker med en trospraksis har lavere sygdomsrisici og lever længere med flere ressourcer?
Og hvordan kan vi som patienter forkusere på ekstentielle og åndelige behov, når sygdommen rammer os?
I hverdagen spiller religion en mindre rolle for mange. Over 70 % af befolkningen kalder sig alligevel “troende”, en “hviletro”, der bliver aktiveret ved alvorlig sygdom.

Niels Christian Hvidt vil belyse forholdet mellem tro og helbred.

Pris pr. person kr. 55,00- inkl. kaffe og kage.

Tilmelding senest d. 27. september til Kirsten Sommer Nielsen mail: [email protected] tlf.: 24851635

Arr.: Kræftens Bekæmpelse i samarbejde med Hjerteforeningen og Ældre Sagen.

Åkirkebyhallerne, Grønningen 3
3720 Åkirkeby