Webinar

På denne side vil vi placere de afholdte webinarer, så man altid har mulighed for at se eller gense dem.

Har du forslag til nye webinarer som vi kan afholde, så er du meget velkommen til at kontakte Thomas Larsen på mail: tlarsen@hjerteforeningen.dk

Rigtig god fornøjelse.

Webinar med psykolog Charlotte Jensen

Charlotte er privatpraktiserende psykolog i Aarhus, hvor hendes primære fokusområde er familier med kronisk og/eller alvorlig sygdom hos børn og voksne. Hun ser til daglig mange klienter i sin klinik med forskellige kroniske sygdomme. Yderligere arbejder hun tæt med adskillige patientforeninger og sundhedscentre. Hun er desuden forfatter til bogen: “Det kronisk syge barn og livet i familien” samt medforfatter til bogen: “Smerter hos børn – indsigt, mestring, lindring”.

Kursus 1

Udfordringer og reaktioner ved at have et hjertesygt barn. Hvordan mestrer man det som forældre, og hvordan håndterer man hverdagen med Corona

Se optagelsen af webinaret, TRYK HER

Kursus 2

Kommunikation – såvel i parforhold som ift. omverden omkring det at have et hjertesygt barn. Hvordan tackler man hinandens forskellighed i at håndtere sygdommen? Hvordan kommunikerer man med hinanden, og hvilke fortællinger har man til omverdenen?

Se optagelsen af webinaret, TRYK HER

Webinar ”Tidlige Traumer – Om Spædbarnsterapien og dens metode”

Et af de væsentligste budskaber i Spædbarnsterapien er: ”Alt usagt binder energi”. Når det lille barn kommer i terapi, sætter terapeuten derfor ord på det, der har været svært. Barnet får fortalt sin historie på en ærlig og nænsom måde. Ordene og de mødeøjeblikke, der opstår under fortællingen, skaber forandring og bringer orden i det kaos, der hersker i barnet. Derved løsnes tidlige traumer, og barnet kommer tilbage til sin naturlige udvikling.

Webinaret vil indeholde teorien bag metoden, koblet på eksempler fra praksis.

Underviser er psykolog Inger Thormann, hun har blandt andet arbejdet på Skodsborg Observations og behandlingshjem for små børn i 30 år. Her mødte hun mange traumatiserede børn, og det var også der hun lærte Spædbarnsterapien at kende. Hun udviklede sammen med Inger Poulsen ”Dansk Institut for Spædbarnsterapi”, der i dag har eksisteret i mere end 20 år.

TILMELDING TRYK HER