Landsdækkende

Sorgforløb for forældre – juli (AFLYST)

Weekenden er desværre aflyst
For nærmere info kontakt da gerne Majbritt Hansen på [email protected]

I Hjerteforeningens Børneklub er der en lille afdeling for de forældre, som oplever deres livs værste mareridt, og mister deres barn på grund af hjertesygdom. Vi er en lille gruppe af forældre, som ikke gør så meget opmærksom på os selv, da vi jo ved, at alle de familier som til hverdag kæmper for og med deres hjertebarn, ikke har lyst til at blive konfronteret med det, der i værste tilfælde kan ske. Det er dog stadig vigtigt for os, at gøre opmærksom på de ting, vi kan hjælpe og støtte med, hvis det værste skulle ske.

Hvert år afholder vi 2 sorgforløb – et kun for forældre og et for både forældre og søskende. Begge sorgforløb bliver afholdt på Bygholm Parkhotel i Horsens.

Sorgforløb for forældre den 1.-3. juli 2022

Sorgforløbet for forældre starter fredag aften kl. 18.00 med aftensmad og slutter søndag med frokost. Under hele forløbet, vil vores psykoterapeut Charlotte Hartvig fra ”Terapihuset” i Randers deltage. Der vil max deltage 4 hold forældre i forløbet, så der er god tid til at komme omkring hver enkelt forældrepar. Et år efter man har deltaget i sorgforløbet, bliver man inviteret til et ”Gensynsforløb” med de samme forældre, fra første forløb. På sorgforløbene får man mulighed for at dele sit savn og sorg med andre forældre i samme situation og Charlotte vil forsøge at give jer redskaber til at håndtere den videre bearbejdning af sorgen. Til Gensynsforløbene arbejder man meget med, hvordan sorgen og savnet har forandret sig det sidste år, hvor man selv er i sorgprocessen i forhold til familie/venner/ægtefælle. Der er et deltagergebyr på kr. 500,- pr. person, som dækker ophold på Bygholm Park og fuld forplejning.

Tilmelding til Majbritt Hansen på mail: [email protected] senest den 20. maj 2022.

Praktiske oplysninger

Scandic Bygholm Park i Horsens