Hjerteforeningen Allerød

Fysisk aktivitet som forebyggelse af pludselig død ved blodprop i hjertet

Det er ikke bare sundt at dyrke motion hver dag, faktisk har du en større chance for at overleve, hvis du bliver ramt af en blodprop i hjertet, når du også dyrker regelmæssig motion.

Foredraget vil omhandle

1.  lidt baggrund for fysisk aktivitet,
  2.  hvordan vi historisk set fik øjnene op for fysisk aktivitet som forebyggende tiltag, og endelig
  3.  en gennemgang af vores aktuelle studie, som blev støttet af Hjerteforeningen.

Efter foredraget er der tid til at stille spørgsmål.

Kim Wadt Hansen, er læge på Herlev/Gentofte hospitals Hjerteafdeling og har udført sit forskningsprojekt ved Bispebjerg og Frederiksberg Hospital.

Sammen med sine kolleger har Kim Wadt Hansen

Billedresultat for Kim Wadt Hansen. størrelse: 225 x 160. Kilde: dagensmedicin.dk

undersøgt effekten af fysisk aktivitet set i forhold til at overleve en blodprop i hjertet.

Kom og hør et spændende foredrag, og få den nyeste viden om, hvilken effekt motion har på ens overlevelseschancer efter blodprop i hjertet.

Der er ingen tilmelding til foredraget, du møder blot op, og det er gratis.

Vi afslutter arrangementet ved at Hjerteforeningen Allerød byder på en forfriskning samt Heidis gode knækbrød.

Den store sal
Allerød Bibliotek