Hjerteforeningen Aabenraa

Skrevet søndag d. 17. juli 2022

Udendørs HjerteCafe på Barsø – Den 2. august 2022 kl. 13.20- ca. 17.05

Færgeafgang fra Barsø Landing 13.30 – retur fra Barsø 16.45

Der er tilmelding til denne HjerteCafe gerne på sms 20 20 00 36 (kontakt Erik Bøjesen) eller hjfaabenraa@gmail.com.

Der er er kun 3 pladser tilbage [ status den 17.7. kl 19:17.00]

Tilmeldingsfrist senest den 29.7.2022.

Alle hjertepatienter og pårørende/familie er velkomne. Der er et begrænset antal pladser- først til møllereglen gælder. Det er gratis at deltage i HjerteCafe.

Der er er adgang til handicapvenlige forhold, toilet og niveau fri adgang til Kaffehuset.

Program:

• Overfart med Barsø færgen til Barsø – Guide på turen er Michael Beck
  • I Kaffehuset er der fortælling om Barsø og der serveres kaffe/te og hjemmebagt. Her vil formand Jutta Drath fortælle lidt om HjerteCafe ´ens formål og om Hjerteforeningens aktuelle situation. Der er tid og plads til samtale med de andre HjerteCafe deltagere.
  • Herefter bevæger vi os op til øens økologiske landbrug, der producerer den mælk der lægger navn til de økologiske Barsø Oste. Der er rundvisning på den moderne bedrift.
  • Der serveres efterfølgende smagsprøver ved Kaffehuset.
  • Retur til fastlandet

Kort om hjertecaféer

En HjerteCafe er et mødested for hjertepatienter og/eller pårørende til hjertesyge. I et trygt miljø, hvor man kan få en uforpligtende snak med ligestillede og blive klogere på hjertesund livsstil gennem faglige oplæg fra f.eks. diætister, læger, psykologer, sygeplejersker eller andre relevante personer. Faglig relevant viden og medmenneskelig støtte og opmuntring øger livskvaliteten og gør det nemmere at få inspiration til en hjertesund livsstil

Næste HjerteCafe er den 12.9 kl 15.00 -17.00 i Rødekro, Borgerhuset – med bl.a. Giv Liv kursus med Frands Andersen.