Ny Hjertesti i Bjerndrup

Skrevet mandag d. 3. august 2020

Hjertestierne i Bjerndrup har udgangspunkt i Bjerndrup Bypark, Bjerndrup Bygade, 6200 Aabenraa, som ligger mellem forsamlingshuset og jernbanen.

Kort beskrivelse, Hjertestierne B1 og B2, tager udgangspunkt i Bjerndrup Bypark, og følger mindre stier, markveje og asfalterede veje, og i et forholdsvis jævnt og fladt terræn, med udsigt over marker, Bjerndrup Mølleå og mindre skovområder.

Hjertestierne har startsted i den flotte og nyanlagte Bjerndrup Bypark, med borde og bænke, hvor man kan nyde sin medbragte kaffe og/eller mad. Samtidig er der mulighed for at nyde udsigten til søen, træer, shelters og minigolf-bane. (Minigolf-ban er under opførelse).

Hjertesti B1 (ca. 3,5 km) følger stier og markveje ikke langt fra Bjerndrup Mølleå, i naturskønt område med udsigt over marker, og igennem mindre skovarealer, og fortsætter derefter ad mindre asfalterede veje, tilbage mod Bjerndrup Bypark og afslutningsvis, går man gennem en del af landsbyen Bjerndrup, fra nord.

Hjertesti B2 (ca. 1,5 km) følger stier og markveje i naturskønt område med udsigt over marker, og igennem mindre skovarealer, og fortsætter derefter ad mindre asfalterede veje, tilbage mod Bjerndrup Bypark og afslutningsvis, går man gennem en del af landsbyen Bjerndrup, fra syd.

Hjertestierne i Bjerndrup er forestået af frivillige i en arbejdsgruppe under Bjerndrup Udviklingsråd der er den ansvarlige frivillige organisation. Arbejdsgruppen som stod for etablering af Hjertestierne:

Bjerndrup Udviklingsråd:

• Ingolf Jørgensen (formand)
  • Anna Eskildsen
  • Mia Hougaard